• Skuespillere: Jason Bateman, Rachel McAdams, Kyle Chandler, Sharon Horgan, Billy Magnussen, Lamorne Morris, m. fl.
  • Genre: Action/Komedie.
  • Spilletid: 1 timer og 40 min.
  • Anmeldt af: Christian Bott.
  • Release: 12. juli, 2018.
  • Findes på: Blu-ray / DVD.

Annie (Rachel McAdams) og (Jason Bateman) mødte hinanden over et spil og fandt hurtigt ud af at de var som skabt for hinanden, de er lige så store konkurrence mennesker og elsker at vinde. De ses nu sammen med deres venner en gang om ugen til en spille aften, men denne aften bliver en de aldrig glemmer. Max’s bror Brooks har nemlig planlagt og arrangeret aftens spil som er et mordmysterium. En af de syv personer vil i løbet af aftenen blive bortført også er det op til de andre af finde vedkommende inden det er for sent. Så da to maskerede bryder ind og bortføre Brooks tror de alle at det bare er del af spillet, men som aftenen går finder de ud af det måske ikke bare er for sjovt og at Brooks er i fare.

Game1

‘Game Night’ er instrueret af makkerparret John Fancis Daley og Jonathan Goldstein et makkerpar der har givet os film som ‘De satans chefer’, ‘Spider-Man: Homecoming’ og ‘Fars sygt fede bilferie’. John Fancis Daley er også selv en habil skuespiller selvom han ikke har haft den mest prangende karriere, han er mest kendt for sin rolle i tv-serien ‘Bones’. ‘Game Night’ er en overdrevet komedie som køre vildt derud af, det er en god ide til filmen men det falder hurtigt til jorden da den er alt for overdrevet, karaktererne er for tynde.
Der er da scener der er så langt ude og sammen med skuespillernes mimik kan man ikke lade vær med at trække på smilebåndet.

Game2

Filmen er ikke som sådan dårlig, den er et frisk pust til alle de komediefilm der kommer, hvor man bare sidder og tænker åh gud.
Men den føles til tider lang, og det er meget karakterernes skyld de passer slet ikke sammen, kan ikke se hvorfor de par skulle mødes hver uge for at spille, da de intet har til fælles. Men hvis man kan se bort fra det, så tror jeg nemt man kan blive underholdt, jeg er personligt vild med en scene hvor Rachel McAdams har fulgt efter nogle forbrydere, men tror det er for sjovt så da hun. nej jeg vil ikke afsløre det se det det er sindssyg sjovt og virkelig langt ude som man vil elske hvis man har en sort humor.

Det er ikke den store filmkunst vi har med at gøre her i denne film og derfor bliver den også hurtigt glemt igen. Men man er super underholdt imens filmen vare, synes faktisk det er en af det bedre film med Jason Bateman og elsker Rachel McAdams er kommet over i komediegenren for hun har en fantastisk mimik. Også herligt at filmen er lidt nørdet og fyldt med skæve indslag det holder bare humøret oppe. En hyggelig fredags film der gerne vil lidt mere, men desværre ikke holder hele vejen enten går det for langsomt ellers bliver det for overdrevet, men yderst seværdig.

Ekstra:1 out of 6 stars (1 / 6)

Tusind tak til Warner Bros. / Pr Nordic.