Disney Infinity 2.0 Marvel Super Heroes

Spil-Anmeldelse-Skabelon
Giv den gas med dine ynglings Marvel superhelte

Disney Infinity 2.0 er firmaets helt store satsning og modstykke til Activisions populære Skylanders, og en videre udvikling af Disney Infinity 1.0. Med Infinity 2.0 tager Disney et nyt skridt fremad og udvider sortiment med Marvel spilfigurer. Disneys opkøb af Marvel, har betydet at de nu også har rettighederne til Marvels populære superhelte som Iron Man, Thor, Captain America, Hulk og mange flere. Disney Infinity 2.0 introducerer spilleren for en helt ny spilleverden, hvor du kan spille med lige præcis den Disney eller Marvel figur du har lyst til. Mulighederne er nærmest uendelige og tilbyder stor variation. Sortimentet er stort og bredt og indeholder både de klassiske Disney figurer, fra tegnefilm (Infinity 1.0.) og de mange nye fra Marvel. For at komme igang med at spille, kræver det man køber startpakken den indeholder en base du tilslutter din konsol eller pc, tre figurer Iron Man, Black Widow og Thor, to Toy-Box spil diske, web kode og videospilsoftware. Styringen i spillet bliver man hurtigt fortrolig med, og spillets hjælpende hånd fortæller dig hvordan du styre, de forskellige evner og funktioner.

Disney-Infinity-1

Byg din egen spilverden

I Disney Infinity 2.0 Marvel for du til opgave at standse Loke og hans hær af is kæmper, fra at erobre hele verden og fryse den til is. Du kan spille som din yndlings Marvel superhelt i en kamp mod tiden. Spillet er let at gå til når du har sat din spilfigur i basen, åbner der sig en verden af muligheder. Figurene har forskellige evner alt efter hvem du spiller med, og disse evner kan du gå ind og opgraderer når du har evnepoint nok. Med Toy Box diskene kan du unlocke  forskellige ting i spillet og forbedre din figur og dens funktioner. Alt sammen meget smart og det giver meget spilletid med de enkelte figurer. Toy Box diskene giver også spilleren mulighed for selv at opbygge sin egen spilunivers. Spillet er med dansk sprog, så selv de helt små børn for noget ud af spillet. Man kunne dog godt ønske at det også var muligt at spille på engelsk, så man kunne få de originale stemmer, men det er desværre ikke muligt at ændre. Infinity basen er kompatibel med alle Disney Infinity figurer, både version 1.0 og 2.0, så man ikke behøver udskifte sin hardware. Man skal dog købe Infinity 2.0 spillet, for at låse op for de tidligere spilfigurer og playset deles funktioner for at bruge det nye spil.

Infinity-3

GamerCorner har testet spillet til PS4 og det fungere rigtig godt. Grafikken er flot og alting står bare godt. Det er ikke nogen imponerende grafik, da det er et tegnefilm inspireret univers, men det er heller ikke altafgørende. Grafikken kører jævnt og flydende på PS4 versionen som det skal, men det burde også med de muskler der ligger inde i maskinen. Musikken i spillet er til gengæld ret kedelig og intetsigende, men det kan heldigvis slås fra i indstillinger når det bliver for meget.

Infinity-2

Dyr Disney magi

Når man åbner for Disney Infinity for første gang er det som at gå tilbage til barndommen igen. Det er præcist som at åbne den store pakke under juletræet, og finde ud af at den indeholder lækkert legetøj. Og det er lige præcist det som det er, en sammensmeltning mellem spil og legetøj, der åbner op for en interaktiv verden med nærmest uendelige muligheder for tilpasning og leg, hvor du selv er en del af spillet. Med Infinity har Disney skabt en stor sandkasse, hvor både børn og voksne kan få mange timer til at gå. Spillet er specielt gennemtænkt til børn, og det er nok også det Disney har tænkt, med spilfigurerne der både fungere som legetøj og adgangsbillet til spændende eventyr. Dette er gennemtænkt markedsføring fra Disneys side, men giver også et spil hvor du selv bestemmer hvem du vil spille med, og hvor mange penge du vil bruge på at udvide din verden. Infinity figurerne har en vejlendende salgspris på 99,95,-. Hvilket hurtigt kan blive til en del penge i længden, men det sikrer samtidig et spil hvor man ikke bare lige kan gennemfører det. Men bare udvider sit univers hele tiden efter behov. Så team op med Marvels Avengers superhelte, eller en hvilken som helst anden af dine Disney favoritter og tag med på en rejse af uforglemmelige oplevelser. Disney magien venter lige rundt om hjørnet.

Pros:

– Uendelige muligheder for udvidelser

– Spilfigurer for enhver smag

– Kompatibel med Infinity 1.0 figurer

– Muligheder for at bygge din egen spilverden

Cons:

– Gamle Playsets kan ikke bruges til Infinity 2.0

– Dyre spilfigurer

– Multiplayer kræver PS Plus

Konklussion:

Disney Infinity 2.0 byder på masser af timers underholdning. Spillet har mulighed for utallige spilvariationer, baner og sammensætning som du selv har lyst til. Men prisen du betaler er også høj, prisen på spillet er som den er på så mange andre spil, men så for du også kun tre spilfigurer med. Og da det er henvendt til børn kan det hurtigt blive en dyr affærer, at købe ekstra figurer. Efter at have spillet Disney Infinity 2.0 er jeg blevet positivt overrasket, man bliver lidt glad for at spille det. Nok mest på grund af Marvel superheltene man kan spille som, ellers tror jeg aldrig jeg havde givet det en chance.

Spil:4 out of 6 stars (4 / 6)
Plot:2 out of 6 stars (2 / 6)
Grafik:3 out of 6 stars (3 / 6)