• Udgiver: Paramount Pictures.
  • Produktionsår: 2017.
  • Censur: 7 år.
  • Anmeldt af: Christian Bott.
  • Release: 12. april, 2018.
  • Findes på: Blu-ray /4K Blu-Ray / DVD.

Dusty (Mark Wahlberg) som er den biologiske far og Brad (Will Ferrell) som er stedfaren, kan endelig enes om børnene og har et godt forhold til hinanden efter lang tids kamp. De beslutter sig for at slå hele familien sammen til jul så alle børn og bedsteforældre er samlet under et tag så børnene kan få en magisk jul. Men da Dusty og Brads Fædre kommer, går det hurtigt op for dem at dette her kommer aldrig til at gå godt, da de to bedste forældre begynder at kæmpe om at være den bedste, og derved få alt kærligheden fra børnene. Dusty´s far Kurt (Mel Gibson) lejer derfor en kæmpe ferie hytte oppe i bjergene og invitere alle med derop. Og lige pludselig så tager løjerne fart, for med fire haner under et tag så skal det nok gå galt.

1

‘Daddy´s Home 2’ er instrueret af Sean Anders, han stod også bag den første som var hyle morsom. Jeg vil ikke sige han har ramt lige så godt denne gang, men der da steder hvor man er færdig af grin. Denne film kunne godt være en god konkurrent til den klassiske julefilm med Chevy Chase, nemlig Fars fede Juleferie. Sean Anders er en instruktør der har været i gang i de sidste ti år hvor han har været med til at give os film som, Poppers pingviner, Overscoring, Dum dummere 2, Familien Miller og flere endnu.
Og ud fra de titler kan man hurtig se at han er i sit es med Komedie film.

2

Will Ferrell og Mark Wahlberg har før vist at de to er et mega godt makker par i skæve komedier, Will Ferrell som den lidt kejtede fyr og Mark Wahlberg som den barske type de to er et perfekt match. Vil også sige de to gør deres for at får det bedste ud af filmen, men denne flip er desværre blevet samlebånds projekt der malker succes fra den første film. Som sagt tidligere jo der er da steder den er sjov, men vil ikke sige den værd at bruge tid på, de 99 minutter føles som meget længere tid. Mel Gibson klare det også rigtig godt i denne film, han har sin seje side fra ‘Mad Max’ og blandet det med ‘Dødbringende våben’, en perfekt kombination som viser at han stadig kan levere en god portion underholdning. Udover de tre fyre på rollelisten har vi John Litgow som Brads meget sentimentale og sørgelige far, som er alt for meget, det er simpelthen for overspillet bare fordi man gerne vil have et sjovt element i filmen, men det dræber det desværre bare. Derudover har vi John Cena som en meget sur far, der lige skal komme frem et par gange ganske hurtigt og vise sin store krop og virke truende, igen det er bare fyld og det skulle bare klippes fra.

Tror kun denne film er lavet fordi de vidste den første blev en succes og for at få lidt ud af det har de lavet den til en julefilm, så kan det være den vil blive vist med nogle års mellemrum i julehøjtiden, ellers giver det ingen mening for mig. Ekstramaterialet er til gengæld rigtig sjovt og det giver ingen meningen i min verden jeg vil hellere se det. En okay film, men så hellere ikke mere.

Film:2 out of 6 stars (2,0 / 6)

Tusind Tak til Paramount Pictures / PR Nordic.