Biler 3

cgc

Lynet McQueen har været med i mange racerløb og vundet de fleste, men en ny generation af racer biler begynder at komme frem og lidt efter lidt begynder de gamle biler at gå pension. Så efter en stor ulykke overvejer lynet selv at gå på Pension, men hans holds nye ejer Sterling har sat sig for at vise verdenen at lynet stadig har noget i ærmet. Han får den unge og smukke træner Cruz Ramirez, hun mestre de nye tekniker hvor lynet ved lidt mere om de gamle tekniker, så måske er kombinationen ikke så dum og hvem ved måske vil lynet vinde igen?

1

Biler 3 er det sidste nye skud på stammen fra Disney Pixar og er en fin efterfølger, faktisk kan jeg bedre lide denne fremfor nummer to, der gik i en helt anden retning og blandet bil løb og spion film sammen. Historien er tilbage og minder utroligt meget om nummer et, billederne er flotte animeret og der er virkelig sket meget siden nummer et kom på markedet.

Dog er historien ikke så nyskabende som dengang og tror også mere filmen er lavet mere for at kunne sælge noget mere merchandise, for den første film er en af de film med mest indtjening på merchandise. En hyggelig historie børn vil elske og nok også voksne med en barnlig sjæl, den skal nok blive elsket for det er faktisk nogle hyggelige karakterer, er især vild med Bumle (Lars Hjortshøj) den klodsede bonderøv der er Lynets bedste ven og største fan.

Filmen hylder USA for deres smukke natur med flotte køre scener ud af landevejen, men på den anden side tager de også lidt gas på landet, med de sjove sydstat scener hvor der går vildt for sig. Filmen er instrueret af Brian Fee og det er faktisk hans første film som instruktør, dog har han været inde over mange andre Disney og Pixar film som Ratatouille, Wall-E, Tarzan 2, og en del andre.

2

Soundtracket til filmen er helt eminent, blandet med blues-rock, Country og nogle dejlige pop numre, man tager sig selv i at nynne efter filmen er færdig. Udover Lars Hjortshøj har vi også David Owe, Johanne Louise Schmidt og Finn Nielsen til at ligge stemmer til den danske udgave. Filmen er til tider lidt langtrukken, men for de mindste vil de nok ikke ligge mærke til det. En yderst værdig efterfølger, og måske er det sidste man ser til disse kærlige biler. Eller måske kommer der et nyt spin-off ligesom filmen Flyvemaskiner der er lidt i samme univers. Sæt filmen på af lad dig blive underholdt sammen med familien her i den søde juletid.

Danske stemmer: Biler 3

IMDbLogo