Beverly Hills Cop 3

Beverly-Hills-Cop-3-Banner

Alle gode gange 3
Frækkere end politiet tillader 3 er fra 1994 og det er tydeligt at se at der er sket en stor forandring fra den første film. Selv Axel Foley- temamelodien er blevet modificeret, så den passer til årtiets trends. Også Eddie Murphy har lagt den hurtigt-snakkende stil fra Frækkere end politiet tillader 2 på hylden og er denne gang mere alvorlig, men er dog stadig en rebel til fingerspidserne. Der er mere action at hente og filmen starter hårdt ud i forhold til de to andre film med actionscener, i modsætning til forgængerne der har en mere indlullende opstart. Denne gang er det John Landis, der er kendt for film som Blues Brothers og Bossen og bumsen, der står bag kameraet og instruerer.

billede1

Noget er galt i Wonderland
I Frækkere end politiet tillader 3 bliver Axel Foleys chef skudt under en afsløring af en ulovlig handel og det viser sig at den sag som de har arbejdet med, er en sag som FBI er på og derfor bliver Axel bedt om at overlade sagen til dem. Det er naturligvis ikke noget, som Axel har tænkt sig at overholde og da han finder spor der leder ham mod Wonderlandparken i Beverly Hills, tager Axel igen rejsen fra Detroit, for at finde bagmændene. Han opsøger Rosewood som imidlertid er blevet leder af en afdeling som samler distrikterne. Sammen begynder de at grave i sagen om hvad der foregår i Wonderlandparken og selvom de flere gange tørner sammen med FBI, fortsætter de, for Axel har en intuition der siger ham at noget er helt galt fat.

billede-2

En rigtig 90´er film, når det er bedst
Frækkere end politiet tillader 3 kan godt virke som en skuffelse i starten, men den griber om sig og går hen og bliver rigtig god undervejs. Humoren er godt tilpasset til 90´ernes stil og flere karakterer end Eddie Murphy bidrager til at humoren er i top. Dog er skudescenerne klassisk ”helt fra 90´erne som altid rammer” vs. ”skurke som sjældent rammer noget” og selvom publikum har vænnet sig af med at acceptere den stil, så er det vigtigt at huske at det er en film fra 90´erne, hvor det er sådan det er. Men med det sagt er den ret underholdende og samtidig spændende og derfor er det altså en film der er værd at se – om end ikke andet, så for at tage en tur ned af memory lane og nyde filmindustriens produktioner i vaskeægte 90´er stil.

Læs mere om filmen ved at trykke på dette logo: Frækkere end politiet tillader III (1994) on IMDb

//