Beverly Hills Cop 2

Beverly-Hills-Cop-2-Banner

Eddie Murphy slår til igen
Frækkere end politiet tillader 2 er opfølgeren på klassikeren fra 1984, hvor stilen fortsætter med blandingen af action, humor og kriminalarbejde. I Frækkere end politiet tillader 2, ses der en markant forandring i især Eddie Murphys spillestil, hvor hans en varemærke med at snakke hurtigt bliver vist. Denne opfølger har en anden instruktør, hvilket kan mærkes en smule, da formen er en smule anderledes end i Frækkere end politiet tillader 1, men alligevel er det bestemt ikke en to´er som skulle være blevet på tegnebrættet.

billede-1

Trekløveret kommer på banen endnu engang
I Frækkere end politiet tillader 2, møder vi igen Axel Foley efter to år hvor han stadig arbejder i Detroit, men har opbygget et nært forhold til såvel chef Bogomill, som Rosewood og Taggart. Da Bogomill bliver skudt og er døden nær, tager Axel til Berverly Hills, både for at støtte sin ven, men også for at finde ud af hvem der står bag skyderiet. Snart skal det vise sig at skyderiet er som følge af de mord som Beverly Hills politi er i gang med at opklare og Axel beslutter sig for at blive i Beverly Hills og endnu engang tage sagen i egen hånd. Og selvom Taggart er imod det, hjælper han og Rosewood, Axel med at finde ud af hvem der har skudt Bogomill og ikke mindst, hvem der er den berygtede Alfabet morder.

B2

Nyt er kun nyt én gang
Frækkere end politiet tillader 2 er ganske underholdende og den fortsætter i samme spor som den første film, men det er stadig en efterfølger og plottet er i store træk det samme som i Frækkere end politiet tillader, hvor Axel går på sagen selv og trækker Rosewood og Taggart med i det. Det som dog gør at den er en 2´er som det er værd at se, er at manuskriptet stadig er velskrevet og den bliver spillet godt. Samtidig er den for de rendyrkede Eddie Myrphy fans en interessant film, fordi at Eddies spillestil som vi kender den, med de hurtige replikker, for alvor ser dagens lys. Derfor er Frækkere end politiet tillader en ganske god 2´er, men den kan dog ikke måle sig med den første film, som er anderledes og fantastisk.

Billed:3 out of 6 stars (3 / 6)
Lyd:3 out of 6 stars (3 / 6)

Læs mere om filmen ved at trykke på dette logo: Frækkere end politiet tillader II (1987) on IMDb