Batman and Harley Quinn

dfgh

Ny Batman animationfilm

DC Universe Animated Original Movies indebærer ialt 28 film I hel spillefilms længde, baseret på DC Comics superhelte univers og nu er den 29. film i serien kommet, nemlig Batman og Harley Quinn. Filmen er skrevet af Jim Krieg og Bruce Timm, der har været forfatter på den animerede Batman serie, som de fleste kun kender alt for godt. Bruce Timm har ikke ageret forfatter for DC Comics siden hans arbejde med Justice League Unlimited og derfor betragtes Batman og Harley Quinn i fankredse som Bruce Timms comeback hos DC Comics som plot forfatter.

2
En grøn fremtid truer

Batman og Nightwing finder ud af at Poison Ivy har slået sig sammen med Floronic Man for at redde miljøet, men på en måde som kan skade hele verden. Derfor er det nu op til dem at finde ud af hvor Poison Ivy og Floronic Man holder til, sådan at de kan stoppe udførelsen af deres forskruede planer og her er det bedste bud at finde Harley Quinn, Poison Ivys bedste veninde. Der er bare det problem at Harley Quinn ikke længere taler med hendes veninde og derfor bliver kampen for at stoppe Poison Ivy og Floronic Man pludselig noget mere problematisk end først antaget.

1
Ét langt afsnit

Det er tydeligt i Batman og Harley Quinn at Bruce Timm har haft mere end blot en enkelt finger med i spillet, for filmen virker langt hen ad vejen som ét langt afsnit af den animerede Batmanserie. Derfor afhænger ens entusiasme for filmen også af hvorvidt man er til den animerede serie eller ej, men det er dog alligevel ikke helt så enkelt sat op, for når man vælger at producere en film på dennes længde, kræver det at der er en historie som er omfangsrig nok til at holde filmen kørende. På det punkt har Batman og Harley Quinn desværre fejlet en smule og på den måde skinner det måske en anelse for klart igennem at det er en serieforfatter som har skrevet historien og manuskriptet, for der er ganske enkelt ikke nok til helt at holde den kørende. Til gengæld fejler de snappy comebacks og jokes ikke noget og de leveres i typisk animeret Batman stil og det gør at man, hvis man er til den animerede serie, ikke kan lade være med at holde lidt af Batman og Harley Quinn.