American Horror Story: Sæson 6 Roanoke

ahss6

Nyt Twist, nyt take

Roanoke er navnet på den sjette sæson og gyserhistorie fra American Horror Story Serien. Som det ses i de tidligere sæsoner går de samme skuespillere igen, dog i nye roller og nogle få er tilføjet, mens nogle andre er forsvundet. I Roanoke er historien anderledes end de foregående historier, men hvad der for alvor skiller sig ud i forhold til de tidligere fortællinger er den måde hvorpå historien er sat op, for denne gang er det filmet og klippet på samme måde som de krimi dokumentar man typisk ser på de forskellige krimikanaler, så på den måde har Roanoke, om man er til det eller ej, noget helt nyt at byde på.

1

The memories remain

Shelby og Matt Miller er nødt til at flytte på landet efter et voldsomt overfald som sender Matt på hospitalet og forsager en spontan abort hos Shelby. De finder et nydeligt hus i North Carolina, men så snart at de flytter ind begynder der at ske mærkelige ting og det bliver kun mere og mere dystert, samtidig med at hændelserne får en stadigt stærkere forbindelse til Roanoke kolonien som holdte til præcis der hvor Matt og Shelby er flyttet ind. Roanoke kolonien som pludselig forsvandt uden varsel.

2
Eminent arbejde

Generelt er historien i Roanoke fed og leveringen fejler bestemt heller intet, da den er virkelig gennemført og i sådan en grad at man som afsnittene ruller over skærmen sidder med en voksende fornemmelse af at man ser en dokumentar og det giver en helt anden oplevelse af historien som fortælles i forhold til hvordan det er set i de tidligere sæsoner, fordi at de har leget med at forvirre publikums filter i forhold til hvad der er fakta og fiktion. Samtidig er manuskriptet helt fantastisk velskrevet, fordi at det kører på de ærkeamerikanske krimidokumentarer som er sammensat på en helt unik måde. Til tider kan man dog ikke lade være med at grine lidt, for i Roanoke er det virkelig taget til grænsen med genren, men de holder sig formidabelt på linien, sådan at det ikke kommer til at virke som en karikatur på en krimidokumentar.

Serie:5 out of 6 stars (5,0 / 6)