Alien Covenant

gfd

Koloniskibet Covenant er på en rejse ude i rummet at slå sig ned på en anden planet, om bord på skibet er der 2000 æg der skal redde menneskeheden. Midt under rejsen opfanger skibet et mærkeligt nødsignal fra en ukendt planet ikke så langt derfra. Efter en masse tøven og diskussion beslutter besætningen ombord at de ligger kursen om for at undersøge signalet der tilsyneladende er fra en planet der er fuldt ud beboelig. På deres udforskning finder de ud af at nød signalet kommer fra rumskibet Prometheus der forsvandt for 15 år siden og ingen har hørt fra, de opdager også til deres skræk at de ikke er alene på planeten og det har ventet på gæster.

1

Ridley Scott er en kæmpe stor instruktør som man umuligt kan komme udenom, de film han blev rigtig kendt for var den første Alien film som kom i 1979 og blade Runner med Harrison Ford fra 1982. Men han er også kendt for stor film som G.I Jane med Demi Moore og danske Viggo Mortensen og de helt store film der fik hans navn på alles læber nemlig Gladiator fra 2000 med Russell Crowe og den blodige efterfølger Hannibal med Anthony Hopkins i hovedrollen. Alien Covenant er den sjette film i Franchisen og er den tredje film Ridley Scott har instrueret og selv vom den første film kom i 1979 er universet det samme, lige så mørkt og dystert og med denne film har han skruet op for uhyggen da denne er den blodigste film af dem alle, vi har en scene hvor der er nogle af besætningen bliver slagtet inde i badet hvor blodet sprøjter til alle sider. Filmen byder nemlig på alle de ikoniske monstre som vi kender og nogle helt nye som man kun så skyggen af i den forrige film. Hans liste med film er lang og det samme er hans film nomineringer han er nomineret til 4 oscars, 3 Golden globes og mange andre priser. Han er en travl mand med diverse produktioner ifølge rygter skulle han allerede have manuskriptet klar til endnu en Alien film som efter sigende skal komme i 2019.

2

Med på rollelisten i denne film ser vi Michael Fassbender som nok giver den største præstation da han Har en kæmpe dobbelt rolle som androiden Walter og David. Derudover har vi Danny McBride som vi nok mest kender fra diverse komedier som – Land of the lost, Your Highness, Due Date og diverse andre film. Derudover har vi Katherine Waterson som vi kender fra fim som fantastiske væsner og hvor de findes, spiller den stærke kvinde som der skal være i en Alien filmene, og hun giver sig og helt ud i scenerne for der kæmpes mod monstrene i den bedste Ripley stil. Men hun når ikke Sigourney Weaver til sokkeholderne. Alien Convenant har ved hvordan man fanger tilskueren og levere underholdningen hele vejen igennem, og glæder mig personligt til de næste film der efter sigende skal være på vej for at koble alle filmene sammen. Denne film er et skridt frem i den rigtige vej tilbage mod de oprindelige film som gav uhygge og kaos.
Men den har desværre også bare kopieret for meget af de tidligere film som man nemt kan spotte.

TUSIND TAK TIL VIAPLAY