Abraham Lincoln Vampire Hunter

VAPbanner

Præsident om dagen, vampyrjæger om natten

Da Abraham Lincoln (Benjamin Walker) er et barn ser han sin mor blive dræbt af en blodtørstig vampyr og vokser derfor op med et enormt had og hans største ønske er hævn over den vampyr der dræbte hende. Ni år efter er Abraham vokset op og ser kun had og hævn for sig, her møder han en mærkelig mand ved navn Henry Sturges (Dominic Cooper) som er vampyr jæger, og han bliver lært hårdt op så han kan bekæmpe ondskaben der vil fortære hele landet.

På et tidspunkt må han dog ligge det liv på hylden og følge drømmen om at stifte en familie og gå ind i politik så han kan få sine holdninger om slaveri hørt af folket. Årene går og Abraham Lincoln bliver valgt som præsident og lige pludselig er der optakt til en borgerkrig mellem nord- og sydstaterne – en krig hvor vampyrerne har haft en lille finger med i spillet og så må ærlige Abe finde øksen frem igen for at beskytte sit land og sin familie.

vampirehunter05

Abraham Lincoln Vampire Hunter, er ikke lige den historie man kender om Amerikas 16. præsident, men der er virkelig tænkt på meget for at flette historien sammen så det passer og Timur Bekmambetov som har instrueret denne, kendes fra film som Night and Day watch er stadig i vampyr genren, og har egentlig fået lavet en okay action thriller/gyser film som vampyr fans vil elske, underholdningen er garanteret.

Dette en en B-film med en meget stor pil opad som helt klart kan anbefales, Benjamin Walker spiller fænomenalt som Abraham Lincoln det er klasse skuespil der er en fryd for øjet, så i bund og grund en ganske udmærket film, med masser af action og vampyrer. En rigtig søndagsfilm hvor man sætter den i maskinen, smider sig i sofaen og slår hjernen fra og bliver underholdt i et par timer.