A.C.O.D.

A.C.O.D.banner

Billed1

Carter ( Adam Scott) er en succesful mand, han ejer sin egen forretning har en smuk kæreste ansatte der elsker ham, ja livet for ham kan ikke blive bedre. Men måske kan det blive være? Da Carters bror Trey ( Clark Duke) fortæller ham at han har friet til sin kæreste han kun har været sammen med i 4 måneder begynder tingene at falde fra hinanden, for Carter & Trey’s forældre har været skilt i 15 år og kan ikke være i samme rum sammen. Så da Carter beslutter sig for at mande sig op og være den voksne ved at få dem til at snakke sammen begynder det at ramle. Først finder han ud af at hans psykolog igennem flere år slet ikke er psykolog men en  forsker som har studeret ham, da han er et skilsmisse barn og skrevet en ret succesful bog om det og vil nu til lave en efterfølger da han er voksen kaldet A.C.O.D (Adult children of Divorse) derefter finder han ud af noget rigtig grumt om deres forældre der kan ende med at ændre hele brylluppet.

Sjov men alvorlig

A.C.O.D er en komedie med noget på hjertet, den vil gerne fortælle at de ikke altid er let at være et skilsmisse barn, det er også meningen fra forfatter og producer Stu Zicherman som egentlig selv er et skilsmissebarn og han fortæller i ekstra materialet hvor meget det har fyldt de sidste mange år og vil lave en film hvor man på sommetider kan grine men også har noget alvor i sig. For hvem husker ikke filmen Kramer vs kramer, med dustin Hoffmann og Meryl Streep hvor det mere er en film hvor der bliver kæmpet om børnene her i denne film ser man hvordan det har påvirket de forskellige børn. Stu Zicherman har skrevet manuskripter til film 18 år & dette er hans første spille film & det er måske ikke jordens bedste film men da er da absolut seværdig, da Adam Scott levere en okay præstation over at være det svigtede skilsmissebarn, der egentlig stadig har varige men.

Filmen har sine øjeblikke hvor den er sjov nok, der hvor Carter kommer virkelig langt ud på den tynde is, F.eks at drikke Jessica Alba fuld for så at blive opdaget af hans køkken personale han gerne vil ordne hende på køkkenbordet og mange andre skøre ting. Men ellers er det en lidt lang film der gør at man får lyst til at lavet noget andet i stedet for at sidde og glo ind i fjernsynet.

Billed3

Tamt og kedeligt

Ekstra materialet på filmen er ikke rigtigt at komme efter, det er både tamt & kedeligt, da der lige er en sekvens med Stu Zicherman og  alle skuespillerne hvorfor de har valgt at gå med til at lave en film der omhandler dette emne, det er i sig selv ikke særlig spændene og vare omkring 5 minutter. Derudover er der nogle små videoer fra nogle af skuespillerne på hvert 2 minutter der gerne vil fortælle det er helt i orden at være et skilsmissebarn, så alt i alt er ekstra materialet ikke noget at komme efter.

Ekstra:1 out of 6 stars (1,0 / 6)

Læs mere om filmen ved at trykke på dette logo: A.C.O.D. (2013) on IMDb